Dnes je Štvrtok, 17.5. 2012, meniny má Gizela

Vitamín K2 znižuje riziko aterosklerózy. U žien

28.12.2010 17:09

Podľa výskumov denné zvýšenie príjmu vitamínu K2 o 10 mikrogramov znižuje o deväť percent riziko prepuknutia aterosklerózy u žien po menopauze.

Facebook| Vytlačiť| Poslať na Email |Diskusia

"Náš objav môže mať zásadný význam v prevencii aterosklerózy. Nie je však potrebné začať jesť veľké množstvá mäsa a syrov, len ich vhodne zakomponovať do jedálnička," vyjadril sa vedúci štúdie Gerrie-Cor Gast z Univerzitného lekárskeho centra v Utrechte.

Odporúčaná denná dávka vitamínu K je 90 až 120 mikrogramov pre mužov aj ženy.

Vitamín K1 obsahuje: hlávkový šalát, brokolica, špenát
Vitamín K2 sa nachádza: v mäse, v syroch.

Text: Pravda
Foto: SHUTTERSTOCK